! Jeigu norite ieškoti pagal kelis žodžius/žodžių junginius, atskirkite juos kabliataškiu (pvz. mero rinkimai; rezultatai; Kazlų Rūda)
Paieškos rezultatuose pateikiama dviejų paskutinių savaičių informacija, norėdami ieškoti ilgesnio periodo naujienų naudokite detalią paiešką.
Atitinka visas paieškos frazes
Atitinka bent vieną
Visuose laukuose
Tik pavadinimai
Politika
Verslas
Finansinis raštingumas
Švietimas
Teisėtvarka
Kultūra
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Regionai
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
Orai
Numatoma Lietuvoje
Lietuvos istorija mena
Užsienio istorinių sukakčių kalendorius
Astrologija
TV programa
Išvalyti filtrą
Detali paieška
!Atnaujinti detalios paieškos parametrai
Suskleisti paiešką
Išvalyti filtrą
Šiandien
Rytoj
Naujienų filtras
Sukurti pranešimą
Visi pranešimai
Politika
Diplomatija
Organizacijos
Parlamentas
Prezidentas
Rinkimai
Saugumas
Seimas
Valdymas
Vyriausybė
Savivalda
Socialiniai klausimai
ELTA tyrimai
Verslas
Aplinka
Ekonomika
Energetika
Finansai
Įmonės
Nekilnojamasis turtas
Susisiekimas
Verslas praneša
Žemės ūkis
Finansinis raštingumas
Švietimas
Bendrasis ugdymas
Aukštasis mokslas
Neformalusis ugdymas
Švietimo politika
Valdymas
Teisėtvarka
Institucijos
Nelaimės
Nusikaltimai
Teisingumas
Tvarkdara
Kultūra
Menas
Mokslas
Pramogos
Įstaigos
Žiniasklaida
Įvairybės
Veidai
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Švietimas
Ekonomika
Visuomenė
Aplinka
Regionai
Vilnius
Kaunas
Klaipėda
Šiauliai
Panevėžys
Alytus
Marijampolė
Utena
Telšiai
Tauragė
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
Kalendorius
Politika
Verslas
Finansinis raštingumas
Švietimas
Teisėtvarka
Kultūra
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Regionai
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
„Tūkstantmečio mokyklos“ – tik dideliems ir stipriems? Po pristatymo Seime – kritika dėl nelygybės
Publikuota: 2021-11-2512:30
Atnaujinta: 2021-11-2512:30
Po naujausio „Tūkstantmečio mokyklų“ programos pristatymo Seimo komitete parlamentarai vėl užvertė ministerijos atstovus klausimais ir įtarimais.
Tarp švietimiečių didelį autoritetą turinčios profesorės, socialdemokratų Seimo frakcijos narės Vilijos Targamadzės vertinimu, su kiekvienu pristatymu aiškumo ne daugėja, o mažėja.
„Tūkstantmečio mokyklų programoje galės dalyvauti ne bet kas. Kaip bus atrenkamos mokyklos, neaišku. Tai didžiausia mįslė: kokie gi bus tie dalyvių atrankos kriterijai ir rodikliai? Deja, ministerijos pranešėja apie tai kalbėjo itin mažai ir neaiškiai. Ypač įtartina, kad iš pristatymo be pėdsakų dingo Geros mokyklos koncepcija, akcentuojama Lietuvos vyriausybės programoje“, – abejonėmis dalijasi prof. V. Targamadzė.
Prof. V. Targamadzė klausė programos rengėjų, ar mokyklų atrankai bus naudojami pažangos rodikliai. „Tuomet kyla klausimas: kurios mokyklos bus stiprinamos? Ar akademiniu požiūriu silpnos, ar stiprios? O kaip dėl regiono ir savivaldybės raidai svarbių mokyklų? Iš to, ką kalba ministerijos atstovai, akivaizdu, kad silpni ir maži pinigų nesulauks“, – įspėja parlamentarė.
Ji cituoja programos nuostatas, pagal kurias privilegijuotomis „tūkstantmečio mokyklomis“ galės tapti tik tų savivaldybių švietimo įstaigos, kuriose bendrojo ugdymo įstaigose mokosi ne mažiau kaip tūkstantis mokinių, o mokinių skaičius rugsėjo 1 dienai yra 200 mokinių. Tai reiškia, kad bus stiprinamos ir šiaip stiprios ir didelės mokyklos.
Profesorė pateikė klausimų ministerijos valdininkams dėl keturių pažangos rodiklių mokykloms. Du iš jų susiję su akademiniais pasiekimais, kiti – su mokytojui tenkančiu mokinių skaičiumi.
„Nesuprantu, kaip tai garantuoja švietimo kokybę? Ar šie rodikliai bus naudojami atrankai? Jeigu taip, tai silpnesniųjų ir mažesniųjų laukia nekokia ateitis. Negi tik didelės mokyklos yra gėris, o mažos automatiškai naikintinos?“, – nuogąstauja profesorė.
V. Targamadzė pareikalavo neišsisukinėjant paaiškinti, kaip bus paisoma konkrečių bendruomenių, regionų, savivaldybių socialinių poreikių, užtikrinama ekonomiškai ir kultūriškai silpnesnių vietovių pažanga, jei atrenkant mokyklas „Tūkstantmečio mokyklų“ programai reikšmingais laikomi tik skaičiai.
„Kaip bus mažinami akademinių pasiekimų skirtumai tarp mokyklų, atotrūkis ir atskirtis? Ministerijos pristatyme vasarą buvo kalbama apie principą, kad Tūkstantmečio mokyklų idėja grindžiama geros mokyklos koncepcija. Dabar geros mokyklos čia neliko nė kvapo. Gal ministerija užmiršo, kad 2017 m. priimtos bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairės, o dabartinė Vyriausybė yra patvirtinusi įgyvendinimo priemonę, kurioje akcentuojama Geros mokyklos koncepcija ir būtinybė įvertinti rizikas. Panašu, kad ne tik nenorima įvertinti esamų rizikų, bet ir įnirtingai kuriamos naujos rizikos“, – įspėja parlamentarė.
„Tas sumanymas visokeriopai stiprinti stipriuosius bei didžiuosius ir guiti silpnus ir mažus dvelkia socialiniu darvinizmu. Tokios nuostatos, kaip žinome, kai kam nėra svetimos. Bet ar tokia diskriminacinė filosofija priimtina Lietuvos visuomenei?“ – įspėja parlamentarė.