! Jeigu norite ieškoti pagal kelis žodžius/žodžių junginius, atskirkite juos kabliataškiu (pvz. mero rinkimai; rezultatai; Kazlų Rūda)
Paieškos rezultatuose pateikiama dviejų paskutinių savaičių informacija, norėdami ieškoti ilgesnio periodo naujienų naudokite detalią paiešką.
Atitinka visas paieškos frazes
Atitinka bent vieną
Visuose laukuose
Tik pavadinimai
Politika
Verslas
Finansinis raštingumas
Švietimas
Teisėtvarka
Kultūra
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Regionai
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
Orai
Numatoma Lietuvoje
Lietuvos istorija mena
Užsienio istorinių sukakčių kalendorius
Astrologija
TV programa
Išvalyti filtrą
Detali paieška
!Atnaujinti detalios paieškos parametrai
Suskleisti paiešką
Išvalyti filtrą
Šiandien
Rytoj
Naujienų filtras
Sukurti pranešimą
Visi pranešimai
Politika
Diplomatija
Organizacijos
Parlamentas
Prezidentas
Rinkimai
Saugumas
Seimas
Valdymas
Vyriausybė
Savivalda
Socialiniai klausimai
ELTA tyrimai
Verslas
Aplinka
Ekonomika
Energetika
Finansai
Įmonės
Nekilnojamasis turtas
Susisiekimas
Verslas praneša
Žemės ūkis
Finansinis raštingumas
Švietimas
Bendrasis ugdymas
Aukštasis mokslas
Neformalusis ugdymas
Švietimo politika
Valdymas
Teisėtvarka
Institucijos
Nelaimės
Nusikaltimai
Teisingumas
Tvarkdara
Kultūra
Menas
Mokslas
Pramogos
Įstaigos
Žiniasklaida
Įvairybės
Veidai
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Švietimas
Ekonomika
Visuomenė
Aplinka
Regionai
Vilnius
Kaunas
Klaipėda
Šiauliai
Panevėžys
Alytus
Marijampolė
Utena
Telšiai
Tauragė
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
Kalendorius
Politika
Verslas
Finansinis raštingumas
Švietimas
Teisėtvarka
Kultūra
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Regionai
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
Atskleidė, kas šiemet pateko į populiariausių socialinių tinklų TOP10 Lietuvoje
Publikuota: 2022-12-0213:34
Atnaujinta: 2022-12-0213:34
apklausa
Facebook
Instagram
YouTube
Twitter
Social
Media
Fest
Idea
prima
Lietuvoje įsitvirtinęs populiariausių socialinių tinklų trejetukas – „Facebook“, „YouTube“ ir „Instagram“ – šiemet ir vėl išliko nepakitęs. Vis dėlto šalies vartotojų širdis vis labiau užkariauja ne tik per metus augusios vaizdo turinio platformos, bet ir sąlyginai Lietuvoje nauji socialiniai tinklai, kaip „Discord“ ar „BeReal“, rodo rinkos tyrimų bei technologijų bendrovės „Synopticom“ atlikta apklausa.
Išmaniosios komunikacijos agentūros „Idea prima“ inicijuotos apklausos duomenimis, „Facebook“ paskyrą Lietuvoje turi ir naudoja 93 proc. respondentų – 2 proc. punktais mažiau nei pastaruosius dvejus metus. Antroje vietoje – 4 proc. punktus per metus susigrąžinęs „YouTube“ su 74 proc. vartotojų (pernai jų turėjo 70 proc., 2020 m. – 74 proc.).
Trečioje vietoje likusiu „Instagram“ naudojasi 46 proc. vartotojų – 2 proc. punktais daugiau nei pernai. Toliau rikiuojasi mažiau populiarūs socialiniai tinklai: „WhatsApp“ (28 proc.), „Pinterest“ (21 proc.), „LinkedIn“ (21 proc.), „Telegram“ (20 proc.), „TikTok“ (18 proc.), „Wikipedia“ (13 proc.) ir „Twitter“ (10 proc.).
Už populiariausių platformų dešimtuko ribų – pirmą kartą į vartotojų apklausą įtrauktas nevienareikšmiškai vertinamas socialinis tinklas „Discord“, kuriuo naudojasi tik 9 proc. apklaustųjų. Nepaisant mažo vartotojų skaičiaus, ši platforma Lietuvoje pralenkė tokius žinomus tinklus, kaip „Snapchat“, „Reddit“ ir naująjį „BeReal“ – pastaruoju naudojasi 2 proc. vartotojų.
„Socialinių tinklų vartotojai Lietuvoje neatsilieka nuo globalių tendencijų ir noriai išmėgina naujas bendravimui bei informacijos dalijimuisi skirtas platformas. Pavyzdžiui, su karo Ukrainoje pradžia staiga išaugo „Telegram“ populiarumas, o šiuo metu vis daugiau vartotojų išbando tik prieš kelerius metus pristatytą „BeReal“. Vis dėlto, nepaisant naujų vardų socialinių tinklų arenoje, tradicinės platformos išlieka populiariausiųjų sąraše ir panašu, kad dar ilgai nesitrauks iš jo viršūnės“, – pristatydama socialinių tinklų vartotojų įpročių tyrimo duomenis „Social Media Fest’22“ kalbėjo „Idea prima“ skaitmeninės komunikacijos komandos vadovė Viktorija Juškauskaitė-Radvilavičė.
Pirmenybę teikia vaizdo turiniui
Nors šiemet Lietuvos gyventojų naudojami socialiniai tinklai per metus nedemonstravo didelių pasikeitimų – vartotojų skaičius augo arba mažėjo vos po kelis procentus – didžiausią augimą demonstravo vaizdo turinio platformos „YouTube“, „TikTok“ ir „Instagram“.
„Vaizdo turinio platformomis naudojasi visos vartotojų amžiaus grupės, skiriasi tik jų pasirinkimas: 18-29 m. respondentai labiau linkę rinktis „Instagram“ (66 proc. vartotojų), o 30 metų ir vyresni – „YouTube“, – pastebi V. Juškauskaitė-Radvilavičė.
Svarbiausia socialinių tinklų naudojimo priežastimi išlieka bendravimas su artimaisiais ir draugais (47 proc.), trečdaliui respondentų (33 proc.) tai yra pagrindinis naujienų, įvykių ir žinių kanalas.
„Synopticom“ apklausos duomenimis, šiemet socialiniuose tinkluose daugiausia domėtasi politika ir pasauliniais įvykiais (42 proc.) – 10 proc. punktais daugiau nei praėjusiais metais. Į antrą vietą įsispraudė naujas turinio pasirinkimas – informacija apie Rusijos karą Ukrainoje, ja domėjosi 37 proc. respondentų. Trečioje vietoje – tradiciškai aktualijas sekantis susidomėjimas maistu ir jo gamyba (30 proc.) bei socialinėmis aktualijomis (25 proc.). Tuo tarpu susidomėjimas informacija apie COVID-19 stipriai smuko ir liko paskutinėje vietoje (3 proc.).
„Pramoginis turinys, kuris socialiniuose tinkluose dominavo iki 2020-ųjų, daugiau nei metams buvo užleidęs vietą pandemijai. Šiemet turime kur kas didesnes aktualijas – karą, pasaulio įvykius, politiką. Tai natūraliai atsispindi ir socialinių tinklų vartotojų pasirinkime, koks jiems turinys yra aktualus šiuo metu“, – sako „Idea prima“ atstovė.
Vertinant socialinių tinklų vartojimą pagal lytį, didžiausias atotrūkis tarp vyrų ir moterų fiksuotas naudojant „Instagram“ ir „Pinterest“ platformas – kol 57 proc. moterų rinkosi „Instagram“, juo naudojosi tik 32 proc. vyrų. Analogiška situacija su „Pinterest“ – 35 proc. moterų ir 12 proc. vyrų. Tuo tarpu vyrai nežymiai lenkė moterišką auditoriją rinkdamiesi „YouTube“ (76 proc. vyrų ir 72 proc. moterų) ir „Twitter“ (14 proc. vyrų ir 8 proc. moterų).
Vertinant socialinių tinklų populiarumą pagal Lietuvos miestus, visuose vienodai dominuoja „Facebook“, tačiau daugiau „LinkedIn“ vartotojų yra tarp Vilniaus, „WhatsApp“ – Kauno, „Telegram“ – Klaipėdos, „TikTok“ – Šiaulių, o „Instagram“ – Panevėžio respondentų.
Rinkos tyrimų ir technologijų bendrovė „Synopticom“ Lietuvos miestų gyventojų, turinčių bent vieną socialinio tinklo paskyrą, apklausą atliko 2022 m. spalio mėnesį. Apklausoje dalyvavo 602 respondentai nuo 18 metų.
(UAB "Idea Prima")
Dėmesio! Už šią informaciją ELTA neatsako. Už tai atsako ją publikavęs klientas.
Dalintis
! Jeigu norite ieškoti pagal kelis žodžius/žodžių junginius, atskirkite juos kabliataškiu (pvz. mero rinkimai; rezultatai; Kazlų Rūda)
Paieškos rezultatuose pateikiama dviejų paskutinių savaičių informacija, norėdami ieškoti ilgesnio periodo naujienų naudokite detalią paiešką.
Politika
Verslas
Finansinis raštingumas
Švietimas
Teisėtvarka
Kultūra
Sportas
Sveikata
Tvari Lietuva
Regionai
ELTA - 100 žiniasklaidos veidų ir metų
Pulsas. Europos ritmas
ELTA apklausos
Komentaras
Projektai
Kita
Orai
Numatoma Lietuvoje
Lietuvos istorija mena
Užsienio istorinių sukakčių kalendorius
Astrologija
TV programa
Išvalyti filtrą
Atsisiųsti
Ar tikrai norite parsisiųsti šią nuotrauką?
Viso nuotraukų albume 0 vnt.
Viso nuotraukų 0 vnt.
Liko parsisiųsti 0 vnt.
Taip
Ne
close
Pranešimų spaudai publikavimas yra mokama paslauga